Gąbczasty metal ulepsza baterie
22 marca 2011, 13:53Profesor Paul Braun i jego zespół z University of Illinois opracowali nową nanostrukturę katody, dzięki której znakomicie przyspieszono czas ładowania i rozładowywania baterii, przy jednoczesnym utrzymaniu jej pojemności.
Od czego zależy szkodliwość e-papierosów?
28 lipca 2016, 13:34Dotychczasowe badania niejednokrotnie wykazywały, że elektroniczne papierosy emitują toksyczne związki. Teraz naukowcy z Lawrence Berkeley National Laboratory skupili się na źródle emisji i wykazali, że poziom szkodliwych substancji jest zależny od wielu czynników, takich jak temperatura, rodzaj czy wiek urządzenia.
Doskonalsze baterie atomowe
12 października 2009, 15:02Im mniejsze i bardziej wydajne stają się urządzenia elektroniczne, tym ważniejszą rolę mają do odegrania baterie. Prace nad stworzeniem wydajnego, lekkiego i taniego źródła zasilana prowadzone są w wielu ośrodkach naukowych. Na University of Missouri udoskonalono właśnie niewielkie wydajne baterie atomowe.
Ogniwo paliwowe zasilane przez organizm
18 października 2011, 18:02Na Uniwersytecie Josepha Fouriera w Grenoble powstało ogniwo paliwowe zasilane glukozą i tlenem pochodzącymi z organizmu żywej istoty. Naukowcy pracujący pod kierunkiem doktora Serge'a Cosniera wszczepili je zwierzęciu laboratoryjnemu.
Papier + bakteria = bateria
23 grudnia 2016, 06:25Naukowcy z Uniwersytetu w Binghamton stworzyli na kartce papieru ogniwo zasilane przez bakterie. Kartkę taką można wykorzystać w jednorazowej elektronice. Technika wytwarzania skraca czas i koszt produkcji.
Baterie z cieczą jonową
5 listopada 2009, 19:02Amerykański Departament Energii przekazał 5,13 miliona dolarów firmie Fluidic Energy, która powstała dzięki pracom naukowców z Arizona State University. Firma obiecuje wyprodukowanie baterii, które będą trzykrotnie tańsze od urządzeń litowo-jonowych, a jednocześnie będą charakteryzowały się 11-krotnie większą gęstością energetyczną.
Szybkość dzięki niedoskonałościom
22 sierpnia 2012, 11:13Inżynierowie z Rensselaer Polytechnic Institute stworzyli cienką płachtę materiału złożoną z wielu warstw grafenu. Następnie płachtę podgrzewali za pomocą lasera lub lampy błyskowej, dzięki czemu powstały w niej liczne pęknięcia, dziury i inne niedoskonałości. W ten sposób powstała grafenowa anoda, którą można ładować i rozładowywać 10-krotnie szybciej niż współczesne grafitowe anody w bateriach litowo-jonowych.
Superwydajne ogniwo paliwowe
14 września 2006, 10:19Don Gervasio i Sonja Tasic z Arizona State University są twórcami ogniwa paliwowego, które może być 10-krotnie bardziej wydajne niż obecnie używane baterie litowo-polimerowe. Wynalazek Amerykanów ma i tę zaletę, że efektywnie pracuje w temperaturze pokojowej.
Biosuperkondensator, który bazuje na jonach z ludzkiego organizmu
12 maja 2017, 10:30Amerykańscy naukowcy zaprojektowali bioprzyjazny system magazynowania energii (nazywany biologicznym superkondensatorem), którego działanie bazuje na jonach z ludzkiego organizmu. Urządzenie jest nieszkodliwe dla człowieka i może wspomóc opracowanie dłużej działających rozruszników oraz innych implantów medycznych.
Nissan obiecuje lepsze baterie
3 grudnia 2009, 11:46Nissan twierdzi, że w ciągu najbliższych 5 lat wyprodukuje baterie, które pozwolą na dwukrotne zwiększenie zasięgu firmowego samochodu elektrycznego. Oznacza to, że samochód Leaf będzie miał w 2015 roku zasięg 320 kilometrów na pojedynczym ładowaniu baterii.